13 augustus 2011

10 Favorites: Films


Ik hou van films en als ik ook maar even niks te doen heb kijk ik graag een film. Naast romantische komedies, vind ik thrillers en horrors ook heerlijk om te kijken. Sinds ik ontdekt heb hoe ik films (inclusief ondertiteling) kan downloaden, kijk ik veel meer films. De ene film vind ik natuurlijk beter dan de andere en sommige kan ik wel 3 keer zien. Daarom hieronder mijn 10 favoriete films!



Om te beginnen: Easy A. Toen Vera op twitter vertelde dat ze deze film ging kijken, werd ik nieuwsgierig en ben 'm gaan downloaden. Ik ben meteen de film gaan kijken zo gauw deze op mijn laptop stond en was meteen verkocht. Wat een heerlijke film! Inmiddels heb ik de film al 3x gezien en nog steeds verveeld 'ie niet. Emma Stone is een geweldige actrice, naast Penn Badgley (Gossip Girl), Stanley Tucci (The Devil Wears Prada) en Amanda Bynes (She's The Man).

Dan Remember Me, een film met Robert Pattinson, dat zegt (voor mij althans) al genoeg. Geen standaard, zoetsappige romantische komedie en een heel onverwacht einde. Meer verklap ik niet!

Een hele andere film is Sucker Punch, een actiefilm met girlpower. Normaal ben ik niet zo van de actiefilms, maar deze film spreekt me toch wel echt aan. Ondanks dat het verhaal nog niet helemaal tot me is doorgedrongen (ik moet 'm zeker nog een tweede keer kijken om alles te snappen), vind ik het een hele gave en goede film. De stukken waarin hoofdpersoon Baby Doll in haar fantasiewereld zit zijn echt heel mooi in elkaar gezet en maken de film spectaculair. Jammer dat ik deze film niet in de bios gezien heb, dan lijkt 'ie me nog gaver.

Next up is Freedom Writers, deze film valt echt in de categorie 'goede films'. Het verhaal, het acteerwerk: top! Ik jank redelijk snel bij een film en zo ook deze, maar ik heb reviews gelezen van anderen en ook zij hielden het niet droog (ook mannen!). Zeker een aanrader als je in de mood bent voor een goede, serieuze film.

A Love Song For Bobby Long is ook een mooie film, met Scarlett Johansson en John Travolta. Ik ben weg van Scarlett en vind haar echt een topactrice en een prachtvrouw en ook weer in deze film is ze goed. Geen leuke, blije lachfilm, maar een mooi drama over een vrouw die na de dood van haar moeder terugkeert naar New Orleans. Ook zeker een aanrader.

Om terug te komen bij mijn o-zo-geliefde romantische komedies: No Strings Attached. Een vrij nieuwe film met Natalie Portman en Ashton Kutcher. Meer dan heerlijke film kom ik niet, het is gewoon een lekker weg-kijkende romantische film met 2 leuke hoofdpersonen.

En nog eentje is My Sassy Girl. Lief, leuk, mooi, is everything I say.

The Pursuit Of Happyness is een superlieve, mooie film over een vader en zijn zoontje die dakloos raken en weer uit de put proberen te klimmen. Huilen gegarandeerd.

Tot slot nog twee horrorfilms. I love horrors, maar ben vaak te schijterig om ze alleen te kijken. Juist. De eerste van de twee is ook meteen de allereerste horror die ik in mijn leven gezien heb, namelijk The Ring. Een klassieker en echt eng. Ik heb na die eerste keer kijken een maand lang mijn hand niet onder mijn bed durven steken, bang dat Samara mijn arm ook even te pakken zou nemen. Dus.

En alweer de laatste film is Gothika. Alweer best een oude film, met Halle Berry. Zeker niet zo eng als The Ring, maar wel met een goed verhaal.

De films die het niet tot mijn 10 favorieten hebben weten te schoppen, maar zeker wel aanraders zijn, zijn:
- Tangled (animatie)
- De Saw-reeks (horror)
- Dead Birds (horror)
- De Gelukkige Huisvrouw (komisch drama)
- Forgetting Sarah Marshall (romantische komedie)
- Sydney White (romantische komedie)
- It's A Boy Girl Thing (romantische komedie)
- En vast nog veel meer, maar die kan ik nu zo niet benoemen.

Wat zijn jouw meest favoriete films? En welke genre kijk jij het liefst?

xoxo,
Felicia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten