23 maart 2011

Tag: Parfum

Parfum is voor mij een belangrijk product. Ik hou van parfum! Ik heb dan ook niet voor niets zo'n 15 flesjes in mijn kast staan. Cynthia van MissLipgloss.nl heeft dit vragenlijstje over parfum samengesteld en er een tag van gemaakt. En deze vond ik leuk om over te nemen :)


1.Wat is je favoriete parfum, je echte nummer 1? Je mag er maar één kiezen.
Zonder twijfel Alien van Thierry Mugler. Telkens als ik die geur ruik ben ik er weer helemaal verliefd op! Ik herken 'm ook altijd bij anderen.

2.Van welk parfum walg je?
Ik walg niet snel van parfums, maar Chanel No. 5 staat wel op mijn korte lijstje van walgparfums. Bah bah, wat is dat een vieze, oude wijven geur. Daarbij doet de geur me ook denken aan de luchtverfrissers die hier in huis stonden nadat we brand hadden gehad.

3.Gebruik je elke dag parfum?
Ik probeer wel iedere dag parfum te gebruiken, maar soms gebeurd het dat ik het vergeet en er onderweg achter kom. En dan baal ik best wel een beetje. Als ik een luie, brakke dag heb gebruik ik geen parfum, de enige uitzondering ;)

4.Hoeveel spuitjes doe je ’s ochtends op?
3 of 4 spuitjes.

5.Waar spuit je je parfum?
Twee keer in mijn hals en een in mijn decolleté. Soms ook op mijn beide polsen of in mijn haar.

6.En spuit je in de loop van de dag nog meer parfum?
Meestal niet, omdat ik de hele dag weg ben en geen parfum in mijn tas meeneem. Dit heb ik wel afgeleerd na mijn reisje naar Parijs. Toen ik thuis kwam was mijn lievelingsparfum Alien weg, die lag nog in het hostel in Parijs. Wat baalde ik! Ik kon wel janken toen ik erachter kwam dat 'ie weg was! Gelukkig heb ik nu een nieuwe en neem ik dus ook liever geen parfum meer mee op pad ;)

7.Welke parfum associeer je met een belangrijke gebeurtenis?
Chanel No. 5 associeer ik dus met de brand die we hier in de keuken hebben gehad een paar jaar geleden. Verder heb ik geen parfums die ik ergens mee associeer.

8.Stem je je parfum af op je stemming?
Nee, ik draag parfum die ik die dag lekker vind, maar die stem ik niet per sé af op mijn stemming.

9.Stem je je parfum af op de gelegenheid?
Niet altijd, maar bij een chique etentje of een belangrijk feest o.i.d. draag ik wel wat zwaardere, warme geuren.

10.Kan je parfum bij anderen herkennen?
Ja, vooral bij mijn moeder. Mijn moeder heeft, net als ik, redelijk wat verschillende parfums, maar ik ruik altijd welke het is. Ook bij anderen herken ik soms geuren, maar dat zijn vaak wel alleen de geuren die ik zelf (of mijn moeder) heb (heeft).

11.Welke geur associeer jij met een vriendin of familielid?
Bij Nina van Nina Ricci denk ik meteen aan mijn moeder en Womanity van Thierry Mugler associeer ik met mijn tante :)

12.Welke geur blijf je kopen?
Alien van Thierry Mugler natuurlijk! Burberry Brit en Amor Amor van Cacharel blijven ook heerlijke geuren en koop ik ook opnieuw.

13.Heb je een gekke parfumtic?
Hmm, nee volgens mij niet. Ik draag wel eens mannengeuren, maar ik vind dat niet een gekke parfumtic.

Als je deze tag leuk vind; neem 'm gerust over!

xoxo,
Felicia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten