8 juni 2011

10 Favorites: Nailpolish


In de eerste 10 Favorites heb ik jullie mijn 10 favoriete body- en haarproducten laten zien. Vandaag wil ik mijn 10 favoriete nagellakjes laten zien. En dit was zeker geen makkelijke opgave, want ik ben gek op nagellak en heb dus ook heel veel flesjes en kleuren. En om daar mijn 10 favorieten uit te kiezen was best een uitdaging. Maar, het is me gelukt! Hieronder mijn 10 babies.
Mijn favorietjes hebben qua merk best wat overeenkomsten, zo heb ik 3 favorieten van Gosh, 3 van Catrice en 2 van Diamond Cosmetics. Ook vind ik, als je ze zo bij elkaar ziet liggen, dat het grootste deel van de lakjes qua kleur mooi bij elkaar passen. De pasteltinten, de naturel/nude tinten.

Excuse me voor de lelijke plakrandjes op de flesjes, thank Kruidvat for that!
Om te beginnen de 3 Gosh lakjes: Holographic, Miss Minty en Wild Lilac. De eerste spreekt denk wel een beetje voor zich; holografische lakjes zijn zó pretty! Vooral in de zomer, als het zonnetje goed haar best doet, komt deze nagellak het best tot haar recht. Als ik deze nagellak draag kan ik uren naar mijn nagels zitten kijken. Dan Miss Minty, een prachtig mintgroen/-blauw kleurtje. Lekker zomers en gewoon mooi. Wild Lilac heb ik eigenlijk al een hele tijd en draag 'm niet zo vaak als ik eigenlijk zou moeten en willen. Deze prachtige lila (goh, meen je dat!?) kleur is vooral deze zomer goed draagbaar.

Dan 3 mooie lakjes van Catrice. Sowieso ben ik verliefd op alle kleuren in de Catrice-collectie en zou ze best allemaal willen hebben. Gelukkig voor mijn portemonnee gaat me dat toch iets te ver en blijft het bij een 'bescheiden' hoeveelheid. Maar goed, dit zijn mijn 3 favoriete kleurtjes: Absolutely Chinchilly, Sold Out For Ever en Up In The Air. De 1e en 3e zijn uit de vernieuwde nagellakcollectie van Catrice, de 2e was er al een tijdje. Absolutely Chinchilly is een prachtig grijs-taupe kleurtje en past bij iedere outfit en iedere gelegenheid, of je nu gaat voor casual of chic. Sold Out For Ever is een prachtig mintgroen lakje met een lichte shimmer erin. Toen dit lakje uitkwam was 'ie, zoals de naam al zegt, al meteen constant overal uitverkocht. Of was het een verkooptruc ;) Up In The Air is een luchtblauwe kleur, zoals de naam al doet vermoeden. Stel je een heerlijke zomerdag voor, kijk naar de lucht en je ziet deze kleur. Pretty!

Tot slot deze 4 lakjes, waarvan 2 van Diamond Cosmetics, één van mijn favoriete merken. De 2 kleuren die hier als mijn favorieten liggen zijn Gold Foil en Taupe Shimmer. Gold Foil doet haar naam eer aan, want bladgoud is het zeker! Deze prachtig glanzende lak is goud met een zilveren ondertoon en glimt echt van je nagels. Taupe Shimmer is ook een perfecte naam voor de lak, al istie wat saai, maar de lak is een taupe kleur met een hele lichte shimmer erin. Beide kleuren heb ik al eens samen in een NOTD gebruikt. De 2 andere kleuren zijn van NYC en van John van G. De NYC lak lijkt een heel donkerrode kleur in het flesje, maar zo gauw je deze op je nagels aanbrengt heet de lak een veel rozere ondertoon. Een mooie roze-rode metallic lak dus. De John van G nagellak is een nude roze en is super geschikt voor situaties waarbij opvallende nagellak niet gepast is, denk aan een sollicitatiegesprek o.i.d.

Dit waren mijn 10 favoriete nagellakjes. Van dit moment althans. Als ik ze zo bij elkaar zie zijn het ook echt typische zomerse kleuren en ik denk dat ik tegen het najaar wel weer een stel nieuwe favorieten heb. Niet alleen omdat het dan somberder weer wordt, maar natuurlijk ook gewoon omdat ik tegen die tijd verwacht weer een shitload aan nieuwe lakjes te bezitten ;)

Alle lakjes die ik hierboven genoemd heb dekken bij 1 of 2 lagen, behalve de rode NYC lak, deze kan wel 3 laagjes gebruiken. Gosh, Catrice en NYC zijn verkrijgbaar bij Kruidvat, Diamond Cosmetics is verkrijgbaar bij Boozyshop. John van G is verkrijgbaar bij de betere schoonheidssalons.

Mocht je van een bepaald lakje swatches willen zien, of heb je vragen? Stel ze bij de comments!
Heb jij een favoriete lak en welke is dat? Of heb je periodes van favorieten, waarin je een bepaalde lak heel vaak draagt?

xoxo,
Felicia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten