29 oktober 2010

My parfume

Ik hou van parfum en heb ook best een aantal parfums in mijn kast staan. Over het algemeen hou ik van best veel verschillende geuren, maar de geuren die tot mijn favorieten behoren zijn vaak warm en vol of zoetig. en ik ben bijvoorbeeld helemaal niet van de bloemige geuren.
Ik dacht dat het wel leuk was om dit met jullie te delen, dus heb ik foto's gemaakt van mijn parfummetjes.
In totaal staan er 18 flesjes parfum in mijn kast en ik moet zeggen dat ik dat best erg vindt.. Zo véél! Maar ik gebruik ze niet allemaal, omdat ik ze gewoon niet allemaal lekker vindt.


Dit zijn al mijn parfums. A lot huh? En jawel, je ziet het goed, daar staat een Jim parfum op de onderste foto.. Die is dan ook zo'n 6 jaar oud! En hij ruikt ook nog steeds lekker, echt waar!
Als ik zo al die flesjes bekijk, weet ik ook van allemaal nog van wie of wanneer ik ze gehad heb. Natuurlijk niet op jaar en dag exact, maar wel dat ik bijvoorbeeld Burberry Brit en Diesel Fuel For Life met kerst gehad heb, Paco Rabanne zelf gekocht heb en Escada Incredible Me voor mijn verjaardag heb gehad.
Zoals je ziet staat er ook nog een dicht doosje, namelijk die van Amor Amor van Cacharel. Deze heb ik vorig jaar op het vliegveld in Albufeira gekocht, samen met een vriendinnetje, omdat 2 flesjes samen maar €40,- kostten! Ik heb deze parfum al eens eerder gehad en ik vind 'm echt heerlijk.

De parfums die ik niet echt lekker vind en dus ook nooit draag zijn die van Esprit, Moschino en Yves Rocher.
Mijn favoriete parfums staan op de foto hieronder.

Burberry - Burberry Brit
Diesel - Plus Plus Feminine
Paco Rabanne - Black XS
Juicy Couture - Couture Couture!
Cacharel - Amor Amor
Escada - Incredible Me

Burberry Brit is een geur met topnoten van limoen en peer, hartnoten van gesuikerde amandelen en witte pioenroos en warme basisnoten van amber, mahonie, vanille en tonkabonen.
Diesel heb ik al heel erg lang en er zit dan ook nog maar een bodempje in. Deze heb ik ooit bij de AH (!) voor maar €9,- gekocht. De top bevat lelie, het midden melk en de basis vanille.
Paco Rabanne Black XS heeft topnoten van roze peper, tamarinde bloesem en cranberry, hartnoten van zwarte viooltjes, rozen en cacaobloem en basisnoten van massoia hout, patchouli en Tahitiaanse vanille.
Het kleine flesje van Juicy Couture is een sample, maar zou ik graag in een grote fles kopen. Couture Couture heeft topnoten van fruit als watermeloen, mandarijn, passievrucht, goudsbloem en hyacint. Het midden bestaat uit een mix van tuberoos en wilde roos met zoete lelie en de basisnoten bevatten caramel, crème brûlée, vanille, patchouli en hout.
Amor Amor van Cacharel zullen veel mensen wel kennen, er zijn van deze geur ook al een aantal varianten uitgebracht, zoals Amor Amor Tentation. Amor Amor heeft topnoten van roze grapefruit, bloedsinaasappel en zwarte bes, hartnoten van lelietje-van-dalen, jasmijn, Melati bloesem en tot slot basisnoten van grijze amber, vanille, witte muskus en tonkabonen.
Ten slotte Incredible Me van Escada, een geur met topnoten van tiramisú, hartnoten van Miva orchidee en pioenroos en basisnoten van clementine, vanille en sandalhout.

Maar dan, mijn meest favoriete parfum. Ik wilde deze al zo ontzettend lang, maar is best prijzig. Toen ik voor mijn verjaardag afgelopen zomer €50,- aan cadeaubonnen had gekregen voor de Douglas, wist ik meteen dat ik deze geweldige parfum dan eindelijk zou gaan kopen.
Nu de nachtmerrie: toen ik naar Parijs ben geweest vorige week woensdag en donderdag is mijn liefste parfum uit mijn tas gevallen, denk ik, want nu ISTIE WEG! Ik pakte mijn tas uit toen ik weer thuis was en ik kon 'm nérgens meer vinden, NERGENS! :( Oh, ik ben er nog steeds verdrietig om..
Je zult denken: 'om welke geur gáát het nou allemaal??' Alien van Thierry Mugler, die. Het enige that's left of it is dit:
Het envelopje uit het doosje van de parfum, waarin een briefje zit met een unieke code voor Le Cercle de Thierry Mugler.

Maargoed, binnenkort ga ik 'm zeker nog opnieuw kopen, want dit is echt mijn lievelingsgeurtje allertijden :).
Alien bevat topnoten van jasmijn, vanille en oranjebloesem, hartnoten van mos en hout en basisnoten van amber.

Hoeveel parfum hebben jullie? Zijn jullie erg kieskeurig qua geuren betreft of vinden jullie geuren al snel lekker? En wat is jullie favoriete parfum?

xoxo,
Felicia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten