30 oktober 2010

Shopped - Paris

Vorige week woensdag en donderdag ben ik met school in Parijs geweest. Oorspronkelijk was het bedoeld als een buitenlandexcursie voor de 4e jaars Food Design studenten, maar omdat er nog plaatsen over waren in de bus konden 3e jaars zich ook opgeven om mee te gaan. Na het lezen van de mail was ik meteen enthousiast en heb me samen met een vriendinnetje opgegeven.

Woensdagochtend om 7uur moesten we klaarstaan bij school om vanuit daar met de bus te vertrekken naar La ville d'Amour. Heeel vroeg dus! En vervolgens laaaang in de bus zitten. Op de planning stond de internationale beurs SIAL, een 'wereldwijde marktplaats' voor iedereen in de voedingsmiddelenindustrie. In de ontzettend grote beurs hallen stonden een shit load aan voedingsmiddelen bedrijven uit alle landen. Heel interessant dus voor ons als Fooddesigners-in-spé ;).
Een van de stands was van Fauchon, een superdeluxe winkelketen met vanalles aan eten, van chocolade tot wijn tot hartige snacks. En alles is zó ontzettend mooi, de producten, de verpakkingen: wow! Hier een paar foto's van de stand.


Na een paar uur hier rondgehobbeld te hebben gingen we met de bus naar ons hostel. En dát doe ik nooit meer, een hostel, bleh. Dat is echt niks voor mij, met 6 - 14 mensen op een kamer en douches en toilettes delen met de rest van het hostel.. yummy! Maar dat ter zijde. Na even te hebben opgefrist zijn we met vijfen een restaurantje gaan zoeken en hebben we daar lekker gegeten.

De volgende dag mochten we zelf invullen en zijn de eerst ergens gaan ontbijten. Ik had zóóó'n lekker chocolademuffin, hij was echt huge! Daarna zijn we naar La Grand Epicerie geweest; een supermarkt met mooie en wat exclusievere producten. Helaas mochten we daar geen foto's maken.. Wel heb ik 2 dingetjes gekocht; een limited edition Coca Cola Light flesje en een cadeauverpakking met 5 blikjes Kusmi thee.


Een aluminium CocaCola flesje met het silhouet van Karl Lagerfeld met zijn handtekening; hoe gaaf is dat!? Ik móest 'm meteen hebben, voor bij de rest van de verzameling flesjes op mijn vensterbank :). Het flesje kostte €2,50.


Op de SIAL stond ook een stand van Kusmi Tea; een merk thee met echt super schattige blikjes met losse thee in heel veel verschillende smaken. Toen ik bij het theeschap in La Grand Epicerie stond, zag ik verschillende grote blikken van Kusmi staan en ook 3 verschillende 'buisjes' met 5 kleine blikjes thee. Ik vond het wel leuk om die voor thuis mee te nemen en koos voor het 'buisje' met 5 blikjes afternoon teas. De theesmaken die hierin zitten zijn Rose green tea, Green St. Petersbourg, Genmaicha, Spicy Chocolate en Christmas tea. Ik heb ze nog niet geproefd, maar vooral de Spicy Chocolate en Christmas tea lijken me heel erg lekker. Spicy Chocolate ruikt ook echt naar chocola! Voor deze 5 blikjes betaalde ik €15,90.

Na het bezoekje aan deze mooie supermarkt zijn we naar Le tour d'Eiffel gegaan en hebben we daar een hele tijd op het grasveldje gezeten. Het was ook zo'n lekker weer! Daarna zijn we nog even snel wat winkeltjes gaan opzoeken om toch nog even wat te shoppen. Bij de Pimkie heb ik toen nog een leuke tuniekblouse gekocht met rood/zwarte ruitjes.
Vervolgens zijn we snel weer terug gegaan naar het hostel, om daar weer in de bus te stappen en terug te gaan naar Nederland.

Dit was mijn 2e bezoekje aan Parijs en wat vind ik het een mooie stad :). Binnenkort wil ik echt weer terug, met mijn ouders. Die zijn er namelijk nog nooit geweest, dus moet ik ze snel een keertje meenemen.
Voor diegene die (binnenkort) naar Parijs gaan en interesse hebben in food; zéker een bezoekje brengen aan La Grand Epicerie!! Je kijkt je ogen uit :)!

xoxo,
Felicia

1 opmerking: