3 november 2010

How sweet it is?

"In Los Angeles draait het leven om zien en gezien worden. De stad heeft alles: een bruisend nachtleven, hippe designerwinkels, mooie mannen..."
Lauren Conrad - ja, die van The Hills inderdaad ;)! - schrijft boeken. Uh-huh, echt waar. Waarover? Over een stel meiden in een realityserie. Verrassend hè :)?
Maar ik moet zeggen, de boeken zijn echt heel leuk! Ze lezen lekker weg en als je van The Hills en The City en al dat soort series houdt, zeker deze boeken lezen. Júist omdat ze zelf ervaring heeft met realityseries, komen de boeken geloofwaardiger over, ze weet waar ze over praat zeg maar.
Er zijn inmiddels 3 delen verschenen; L.A. Candy, Sweet Little Lies en de nieuwste is Sugar and Spice. Zelf ben ik nu het 2e boek aan het lezen.

In L.A. Candy leer je de twee vriendinnen Jane Roberts en Scarlett Harp kennen. Ze zijn net verhuisd naar Los Angeles en worden tijdens een avond stappen gevraagd om mee te doen in een realityserie. En dat brengt allerlei leuke dingen met zich mee, denk aan een nieuw chique appartement, gratis designerkleding, toegang tot exclusieve clubs en restaurants die ertoe doen. Maar natuurlijk brengt een realityserie niet alleen leuke dingen...
Sweet Little Lies en Sugar and Spice zijn de opvolgende boeken en vertellen verder over Jane en Scarlett en de andere 2 meiden uit de realityserie.

En nee, sorry maar ik ga niet meer over de verhaallijn vertellen dan dit :). Ga de boeken zelf maar lezen, want ze zijn echt de moeite waard als je houd van chicklits die makkelijk weglezen.

Dit geldt in ieder geval voor de Engelse versies van de boeken, deze heb ik namelijk gelezen. Hoe de vertaalde boeken zijn weet ik niet. Natuurlijk zijn de verhaallijnen e.d. hetzelfde, maar de manier van vertalen vind ik altijd wel belangrijk, omdat dat soms zo knullig gedaan is. Dat is ook de reden waarom ik de originele versies heb gelezen. Ik merk heel snel aan het taalgebruik en dergelijke dat een boek vertaald is en dat vind ik afbreuk doen aan het boek. Dus daarom :). Mocht je nou niet houden van Engelse boeken, raad ik je aan reviews te zoeken op bijvoorbeeld bol.com!

xoxo,
Felicia

1 opmerking: