11 november 2010

Kiko Make Up Milano - My products

Kiko Make Up Milano, een Italiaans make-upmerk met hele mooie producten voor weinig geld. Mijn ouders kwamen een paar jaar geleden terug van een vakantie naar Bergamo, een stad dichtbij Milaan, en hadden als 'souvenir' een mascara van Kiko voor me meegenomen. Natuurlijk met de gedachte aan mijn make-upaddiction ;). De eerste keer dat ik met de mascara mijn wimpers zwart kliederde, was ik meteen verkocht. Wat maakte deze mascara mijn wimpers mooi zwart, gaf mijn wimpers volume en lengte en hij rook ook nog eens lekker, niet zo'n standaard chemische geur.
Een tijdje later zijn mijn ouders weer naar Italië op vakantie gegaan en ik droeg ze dan ook op om nog maar wat leuke Kiko-spulletjes voor me mee te nemen. Zo gezegd, zo gedaan; ze kwamen terug met een hoop leuke dingen. En die kleine collectie van Kiko die ik heb verzameld, wil ik met jullie delen.

Om te beginnen de mascara, Unforgettable Mascara. Dit is inmiddels al weer mijn derde en ik heb nog een reserve in mijn kast liggen! Alle mascara's die ik nu nog probeer, vallen me zo tegen en kunnen niet op tegen mijn beloved Kiko. De verpakking lijkt een soort aluminium en is heel strak vormgegeven. Daar hou ik wel van, niet te veel poespas, gewoon strak. Daardoor krijgt het product een luxe- en 'design'uitstraling. Het borsteltje is best groot en iets gebogen, dat vind ik ook altijd wel handig met het aanbrengen. Om kort te zijn: I love it!


Hier nog een product dat ik veel gebruik; het Sun Bronzing Trio, bestaande uit een highlighter (links), een blush (midden) en een bronzer (rechts). Zoals je kunt zien gebruik ik de highlighter heel vaak, daar is de pan al zichtbaar. De blush is een roze met gouden shimmers erin, erg mooi. De bronzer is matte, dus naast dat je 'm kunt gebruiken om jezelf een natuurlijk zongebruind tintje te geven, kun je deze bronzer ook gebruiken om te shapen.
De verpakking is rond doosje met een bolle bovenkant en gemaakt van een glanzend materiaal, waardoor je zelfs je spiegelbeeld in de buitenkant van de verpakking kunt zien. Aan de binnenkant zit nog een klein spiegeltje, eventueel handig voor onderweg. Wel moet je dan je eigen kwast meenemen, die zit er namelijk niet bij. Dit is voor mij absoluut geen minpunt, want vaak zijn de kwasten die bij producten inbegrepen zitten nogal crap. Wel jammer dat dit trio van een Limited Edition lijn is, en dus niet meer te koop is.

Ook heb ik een Shiny Lipstick in de kleur 190 Baby Pink. En dat istie zeker! Het is een hele mooie, lieve licht roze kleur met een shimmer erin. Mooi om te combineren bij een wat zwaardere ooglook en je je lippen wat rustiger wilt houden. De verpakking is classy, simpel zwart met zilveren opdruk en aan de onderkant een transparant laagje waardoor je de lipstick kleur kunt zien. Handig als je er meerder hebt!


Dit oogschaduwpalletje is ook van een Limited Edition lijn van een tijdje terug, volgens mij zelfs van dezelfde lijn als die van het trio hierboven. Dit palletje bevat, zoals je al kunt zien, 4 kleuren, namelijk een kobaltblauw, turkooisblauw, roze en een crèmewit en allemaal hebben ze een hele mooie shimmer. De pigmentatie is ook super! De verpakking is, net als die van het bronzing trio, spiegelend van buiten en bevat een spiegeltje aan de binnenkant. Ook hier is geen kwast inbegrepen.
Een mooie ooglook met dit palletje is om de lichte kleur te gebruiken als highlighter, de roze kleur op het bewegende ooglid aan te brengen, de turkooisblauwe in de crease te blenden en tot slot de kobaltblauwe kleur te gebruiken om de outer-V iets meer diepte te geven.
Ik heb ook nog een hele rits aan nagellakjes van Kiko, maar deze komen in een volgend artikel aan bod! Eigenlijk wilde ik bij deze vier producten ook de prijs vermelden, maar helaas weet ik deze niet omdat mijn ouders deze aankoopjes voor mij hebben gedaan. Ook kan ik er helaas niks over vinden op de website van Kiko.

Natuurlijk wil ik heel binnenkort ook zelf een kijkje gaan nemen bij een van de Kiko winkels, want ik ben heel erg benieuwd! Volgens mijn ouders zijn het echt mooie winkels en alle producten worden verkocht in doosjes, zoals ook bij MAC. Super luxe dus eigenlijk, terwijl de prijzen 10x niks voorstellen in vergelijking met de kwaliteit die je krijgt! Voor mijn portemonnee is het beter dat ik nog niet zelf bij een winkel geweest ben, ik weet namelijk zeker dat ik los ga als ik daar ben. Helaas (of gelukkig ;) ) zijn de winkels van Kiko alleen in Italië, Spanje en Duitsland te vinden, dus even snel eens langs bij de Kiko gaat 'm voor mij niet worden. Misschien heeft een van jullie het geluk om dichtbij de Duitse grens te wonen? ;)

Hebben jullie al producten van Kiko, en welke? En ben je zelf al eens in een van de winkels geweest?

xoxo,
Felicia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten