9 januari 2011

Catrice Urban Baroque & Essence I Love Berlin

Sinds kort liggen de nieuwe Limited Editions van Catrice en Essence weer in de winkel. En natuurlijk was ik daar wel benieuwd naar, dus ben ik begin deze week naar Kruidvat gegaan om te kijken of er wat leuks bij zat. En dat was er, want ik heb best wat producten gekocht!


Om te beginnen de Catrice Urban Baroque lijn. Van deze lijn heb ik de illuminating powder, de poederkwast, een lipstick en een nagellak. Alle producten hebben een zwarte verpakking met een baroque ornament en een verfspat, super leuk!

Ik had deze poeder al gezien op verschillende sites met persfoto's van deze lijn. Dit was dan ook het eerste product dat ik in mijn handen had, die moest ik proberen! De poeder heeft een subtiel glansje om je gezicht mooi mee te highlighten. De verschillende kleurtjes en het patroontje in de poeder vind ik er super schattig uitzien en er komt een licht zoetige geur van de poeder, apart maar niet vervelend. De prijs van deze poeder is €4,49. 
In de collectie zit ook een poederkwast in travel size. Ik kon mezelf niet bedwingen en heb heel stiekem het zakje open gemaakt om te voelen hoe zacht de haartjes waren, en heb toen ook meteen de kwast in mijn mandje gegooid. Wat zijn ze zacht! Toen ik de kwast thuis uitpakte streek ik ermee over mijn hand en heb denk ik wel 5 minuten zo gezeten. Zo lekker zacht. Ik hoop dat dat ook zo blijft na een paar wasbeurten, maar dat zien we dan nog wel. Voor de prijs hoef je 't niet te laten: €4,59.


De drie lipsticks uit de collectie zijn in zachte, nude kleuren en hebben een verzorgende formule. De kleuren zijn dan ook redelijk sheer bij het opbrengen, maar dat vind ik juist fijn. Ik heb de kleur 02 Elisabeth en dit is een roze, beetje nude lipstick met een licht paarse ondertoon, mooi!! Doordat mijn lippen van zichzelf nogal wat pigment bevatten en deze lipstick sheer is, komt de kleur niet echt naar voren op mijn lippen. Daarvoor zou ik dan eerst mijn lippen met concealer moeten bedekken.
 

Op de bovenste foto zie je mijn lippen zoals ze zijn zonder product, op de onderste foto draag ik de lipstick in 02 Elisabeth. Zoals je ziet niet erg veel verschil dus, mijn lippen hebben alleen een extra glansje gekregen.

Het laatste dat ik van de Catrice lijn heb is een nagellakje in de kleur 02 Rock Baroque, een lichtroze, nude lak. Helaas dekt de nagellak absoluut niet en is 'ie dus erg sheer. Deze zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor een naturelle french manicure.

Dan over naar de Essence I Love Berlin lijn, een stoere, kleurrijke lijn geinspireerd op, hoe kan het ook anders, Berlijn. Van deze lijn heb ik niet veel gekocht, alleen het oogschaduwpalette en een zwarte nagellak.
De zwarte nagellak is eigenlijk heel basic, het is een gewone cream zwarte nagellak. Maar omdat ik deze niet meer had wilde ik deze wel uitproberen. De verpakking vind ik erg leuk; een matte dop met daarop I love Berlin in het glanzend en de groene letters op het etiket. Vind het er ook zeker niet goedkoop uitzien. Hij lakt fijn en dekt met 1 laagje, dus een prima lak! En dat voor maar €1,79!!


Dan het palette; 9 kleine vierkante pans met verschillende kleuren en tinten, van rood tot zwart en pastelgroen tot donkerblauw. Alle kleuren hebben een lichte shimmer. Helaas valt de pigmentatie nogal tegen, jammer. Toch wil ik wel proberen met dit palette een ooglook te maken, die zal ik dan natuurlijk ook hier posten, dan kunnen jullie zelf beoordelen ;). De verpakking is wel supercute, met de verschillende kleuren 'vlekken'. En in de deksel zit een groot spiegeltje, dus wel ideaal voor on the go. Voor die €3,49 is het altijd het proberen waard natuurlijk.
Hebben jullie al producten van deze lijnen gescoord? En hoe bevallen ze?

xoxo,
Felicia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten